lördag 21 juli 2007

4 down, 3 to go.

Jag tycker att det skulle vara ypperligt trevligt att få ut lön från extrapass man tar direkt i handen. Vad sägs? Skulle onekligen locka mer att ta på sig en vaknatt eller ett extra dagspass. Fast nu gör jag ju det ändå, skälen är: det regnar ju bara kan lika gärna jobba, jag har inga pengar så jag kan ändå inte roa mig, jag och mina vänner är aldrig lediga samtidigt, buhutrist. Så nu är jag inne i en 7dagaristräckarbetsperiod men det går förvånansvärt bra, än så länge. När man får höra att man ser så snäll ut kan man stå ut med det mesta. Frågade om jag bara såg snäll ut eller om jag också var snäll. Svaret var mer flytande.

Veckans lärdomar:
(1) man kan få ont i huvudet av människor som pratar konstant
(2) man kan få ont i huvudet av människor som pratar för högt
(3) man kan få otroligt ont i huvudet av människor som pratar konstant och för högt
(4) att tro att ibuprofen den gamla trotjänaren som fungerar "mot allt" skulle lätta på dunkandet i huvudknoppen var felaktigt.

Skönaste kommentaren på jobbet uttalades då vi uppvaktade ett födelsedagsbarn med blommor och bakelse: "Tur att man inte är spion!"

1 kommentar:

Anonym sa...

ett sms till din telefon:
sälle ikväll?