torsdag 26 juli 2007

Abstinensklåda major

Vad är det som har hänt? Fäjsbook ligger nere. I flera timmar. Ända seda jag vaknade imorse eller det kanske var runt middagstid... Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag överleva? Solen? Ut i solen? Jag har gått och blivit rädd för denna stora bländande skapelse som nu faktiskt visar sig på en blå himmel. Jag vet inte vad jag ska göra med den. Har ju vant mig vid att sitte inne och stirra på "my precious" (macen) medan jag lyssnar på det där blöta som dränker allt i dess väg. Även humöret. Sitter som på nålar. Funderar på skadliga UV-strålar och inser att jag inte längre har någon lust att steka. Jag vill aldrig se ut som en av de medelåldriga kvinnorna på HM i Västerås som året runt ser ut som om de varit på Mallis, überrynkiga och med hak/halshud som hos en sköldpadda. Fladdrande. Har jag blivit gammal? Mogen? Hypokondrisk har jag alltid varit så det kan inte vara den sida som kommit till. Kankse bara ska ta och smörja in mig med spf 30 med zink som KB, så man faktiskt är blekare när man kommer hem från stranden än när man åkte dit.

Inga kommentarer: