måndag 8 december 2008

I'm in denial eller hur man bokar dyra biljetter

Man ska ju hem till la familia över jul. Då bör man ha en biljett hos farbror sj vilken man med fördel bokar lite tidigare än 2 veckor innan för att få ett någorlunda studentvänligt pris. Eder skribent har tänkt på detta under ett par veckor. Men det har icke blivit av. Anledningen är nog att hennes undermedvetna inte vill. Inte vill förstå att det snart är jul. För efter julefriden kommer kirurgtentamen. Yezz. En vecka in i januari smäller det i dagarna två. Så nog förstår Du att man inte vill boka någon biljett? Det bekräftar ju bara tidsperspektivet som är illavarslande kort. Men nu är den köpt. Inte så billigt och jag unnande mig icke sittplats. Rutinen säger dock att det finns obokade vagnar. Även i julhysteri. Innan biljetten ska nyttjas vankas en dag av praktiska tentamensmoment. Shit pommes som vi säger här.

4 kommentarer:

Marie sa...

Kommer att gå så fint, så fint för katten! (Jag minns hur julen -06 förstördes på samma sätt för oss. Huvva)

Anonym sa...

Förnekande är ett relativt primitivt försvar, av det jag sett av dig att döma så är nog bortträngning en troligare förvarsmekanism... ;P För undertecknad också förresten, som är precis lika bra på att köpa tågbiljetter i tid. Här är det nog den läskigt korta återstående tiden som student som spökar.
Förresten låter "omedvetet" mer professionellt än "undermedvetet". ;)

KatBat sa...

mårr: det är härligt att du tror så på mig=)

Katrin: åh hej, du har hittat hit igen! bortträngning säger du...hur fixar jag detta? mer än att ta tag i biljettköpandet? Och blir det examen till jul eller?

Anonym sa...

Den bästa behandlingen mot bortträngning är givetvis en grundlig psykoanalys! :) Annars ska bortträngningens användbarhet inte förkastas, utan den skulle vi inte klara att leva civiliserat!

Japp, examen till jul. Eller egentligen 16 januari. Enligt skolan. Fast jag gör mitt sista moment på torsdag. Uppsatsen är redan klar sen ett par veckor. Det är otroligt!